xoves, 21 de xuño de 2012

417

Flavio Constancio
consulado de Honorio e Flavio Constancio.

xaneiro, 1: Gala Placidia é prometida por Honorio a Flavio Constancio contra os seus desexos. O xeral é nomeado patricius.

xaneiro, 27: Inocencio I resposta a cartas procedentes dos bispos de Africa; Pelaxio e Caelestius son excomungados.

Orosio refírese en historiarum adversus paganos libri VII, aos aspectos negativos do imperialismo romano e algúns positivos das incursións dos grupos bárbaros. Recoñece a misión da Roma eterna, porén. Ao contrario que Agostiño a súa obra reflicte certo optimismo. Orosio está orgulloso da súa romanidade, inda que para el un problema moi grave son as guerras entre os propios romanos.

Melania a nova e a súa familia chegan a Xerusalem. Fuxiran dos disturbios causados por Alarico, primeiro a Sicilia (onde morrera Rufinus) e logo a Africa. Primeiro aloxouse na ‘anastasis’, e colleulle tal lei que nunca deixaba a proximidade á cruz. É probable que os peregrinos e visitantes desbordaran a capacidade dos edificios de Xerusalem de non haber aloxamento e servizos específicos. Melania pode ter residido na rotunda en torno á anastasis, cuxa fundación fora planificada por Couasnon (s. iv) – quizás na planta superior das celas monásticas situadas ao norte.

as circunstancias do imperio occidental contribúen a que a riqueza flúa cada vez máis cara Palestina. A ameaza constante dos bárbaros fixo que moitas propiedades aristocráticas puideran caer nas súas mans. Por exemplo, Melania liquidou as súas propiedades no oeste ante a ameaza goda para evitar que caeran nas súas mans e ofreceunas á igrexa. Algunhas propiedades en Hispania, porén, non puideron ser vendidas.

marzo: morre Inocencio I (12) [no seu legado están o restablecemento de relacións con Antioquía, o celibato dos cregos e constituírse como xuíz de apelación ante outros bispos] e Zósimo (18) é elixido novo bispo de Roma.

marzo, 22: os bispos de Arelate obteñen de Roma o estatuto de primacía sobre o resto de bispos de Gallia.

Palladius convértese en bispo de Aspuna (Galatia).

os cánones do concilio de Elvira fan referencia a certas actitudes violentas de carácter relixioso en Hispania contra a comunidade xudía.

en Gallia non hai datos que indiquen ataques a sinagogas ou disturbios anti-xudeus.

verán e setembro, 21: Inocencio I absolve a Pelaxio e Caelestius e escribe aos bispos africanos explicando porque están dentro da ortodoxia. Setembro, 23: Agostiño le un sermón que declara o debate sobre o pelaxianismo pechado; a carta papal chega días máis tarde.

dítanse leis prexudiciais para os xudeus: prohibición de exercer cargos públicos, de ter servos cristiáns e circuncidalos –417– ou a exclusión da milicia –418 (C. Th. XVI, 8, 24)– coas que se tentaba evitar que exerceran calquera dominio sobre os cristiáns. Langmuir cree ver a influencia dos teólogos más radicais ante o problema xudeu e, en concreto, a do pensamento de Ambrosio, pero non podemos desligalas dos esforzos feitos por Honorio para obter axuda de Constantinopla, sobre todo tras o asasinato de Estilicón, que fora partidario da transixencia relixiosa.

outubro, 31 (a partir de): durante o seu viaxe de regreso a Gallia dende Roma Rutilio Namaciano ten tempo e oportuniade de visitar a amigos con villae próximas á costa italiana a pesar dos problemas na súa patria.

o senador pagán Rutilio Namaciano lamentábase de que a nación vencida oprimira entonces coas súas leis aos vencedores (victores que suos natio victia premit). Inda que é probable que esta queixa concreta fora dirixida contra o groso dos xudeus e cristiáns, entre os que non vía diferenza, ao comprobar a muda sufrida polos antigos costumes. Rutilio sentía verdadeira aversión cara os primeiros, a quen consideraba raza inmunda (debita genti). O seu caso é excepcional e, en xeral, os intelectuais pagáns foron defensores da tolerancia relixiosa e da convivencia pacífica de todos os credos para poder asegurar así a súa propia supervivencia.

novembro, 8: Paulino de Mediolanum non cede ante Roma na cuestión do pelaxianismo.

Ningún comentario:

Publicar un comentario